Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) fogászati szolgáltatások nyújtására.
I. Általános szabályok, adatok
Eltérő írásos megállapodás hiányában jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) vonatkoznak a HODENT Fogtechnikai és Fogászati Kft. 8380 Hévíz, Széchenyi u.76. (a továbbiakban: Szolgáltató) által végzett valamennyi egészségügyi szolgáltatásokra, valamint minden, a Szolgáltató által kötött szerződésre.A Szolgáltató internetes honlapjának címe
A Szolgáltató internetes honlapot üzemeltet, mely a hodent.hu webcím alatt érhető el. A honlap tartalmazza a Szolgáltató mindenkori hatályos ÁSZF-jét.II. Fogalom meghatározások
- Szolgáltató: HODENT Fogtechnikai és Fogászati Kft. 8380 Hévíz, Széchenyi u. 76.
- Adószám: 11344043-2-20
- A Szolgáltató rendelkezik a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
- Megrendelő (vagy Páciens): az egyedi szolgáltatási szerződésben (vagy Kezelési terv) megnevezett páciens, illetve egyedi írásbeli szolgáltatási szerződés hiányában a szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személy.
- Egyedi szolgáltatási szerződés (vagy Kezelési terv). A Szolgáltató rendelőjében kiállított minden olyan jogi nyilatkozat, amely a szolgáltatói tevékenység végzéséhez szükséges, és amelyet a Szolgáltató nyomtatványain a Megrendelő páciens és/vagy törvényes képviselője aláírásával ellát, vagy amelyet a Szolgáltató részére személyesen, sajátjaként átad bármikor a kezelések folyamatában (így többek között, de nem kizárólagosan maga a Kezelési terv; Fogászati anamnézis lap; Műtéti és egyéb kezelések beleegyező nyilatkozatai vagy bármilyen más, akár a jövőben bevezetésre kerülő új formanyomtatvány, vagy a kezelésekkel kapcsolatos orvosi vagy páciens tájékoztató, vagy egyéb nyomtatvány, esetleg további nyilatkozati nyomtatványok, azok elnevezésétől függetlenül). Szolgáltató kifejezetten fenntartja a jogot orvosi és kezelési dokumentumainak folyamatos módosítására.
- Anamnézis lap: a kezelések megkezdése előtt a Páciens által aláírt dokumentum, amely tartalmazza a Páciens személyes és egészségügyi adatait és az adatkezeléssel kapcsolatos hozzájárulásait is.
III. A felek közötti szerződéses jogviszony feltételei és tartalma
1. A Felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás(ok) és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képező Kezelési terv szerinti tartalommal határozzák meg. Amennyiben a Kezelési terv mást nem tartalmaz, az egyedi szolgáltatási szerződést a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor az aktualizált egyedi szolgáltatási szerződésben rögzített feltételek szerint.A Kezelési Terv megkötésének módjai
A Szolgáltatási szerződést írásban vagy ráutaló magatartással (különösen a szolgáltatás Páciens általi igénybevételével) köthető meg. A Szolgáltató és a Megrendelő közötti szolgáltatási szerződés a szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartással) akkor is létrejön az ÁSZF szerinti tartalommal, ha a Kezelési Terv, így maga a szerződés aláírására valamilyen oknál fogva nem kerül sor. A Páciens a Szolgáltatóval való jogviszony létesítésével tudomásul veszi, hogy a Kezelési Terven kívül a jelen ÁSZF-ben foglaltak is a Kezelési Terv részét képezik, és az ott meghatározottak szerinti díjakat a Szolgáltatás igénybevételéért köteles megfizetni. Nem minősül új Kezelési Terv megkötésének, többek közt, a szolgáltatások módosítása vagy a Kezelési Terv egyéb módosítása.Az Egyedi szolgáltatási szerződés (Kezelési Terv) megkötésének korlátai
A Szolgáltató jogosult a Kezelési Terv megkötését és/vagy a szolgáltatás nyújtását indoklás nélkül megtagadni. Amennyiben a Páciens nem nagykorú vagy cselekvőképtelen, avagy cselekvőképességében korlátozott, a törvényes képviselőjének jóváhagyása is szükséges a Kezelési Terv megkötéséhez. 2. A Kezelési Terv a Szolgáltató javaslatán alapul, melyet Megrendelő külön erre irányuló kifejezett nyilatkozat nélkül azzal hagy jóvá, hogy a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik. A Kezelési tervtől Szolgáltató jogosult önállóan eltérni (pl. fogászati státusz felvételekor rejtve maradt problémák, nem várt tényezők felmerülése esetében), azonban nagyobb szakmai eltérések indokoltságakor köteles lehetőség szerint előzetesen a Megrendelővel egyeztetni. Kezelési terv változása maga után vonhatja a kikalkulált árajánlat módosulását, melyről a kezelés megkezdése előtt, vagy a kezelés alatt a Szolgáltató szóban tájékoztatást nyújt. Az eredeti tervhez képesti módosult kezelés árajánlatát a kezelés folytatólagos igénybevételével a Megrendelő ráutaló magatartással fogadja el. 3. Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fog(szak)orvosok, szakasszisztencia és alvállalkozók igénybevételével teljesíti a Kezelési Terv szerint vállalt szolgáltatás(oka)t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal. A Szolgáltatási szerződés (Kezelési Terv) vagy az annak tartalmát képező egyes nyilatkozatok aláírásával szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, fogszabályzáshoz, – a Szolgáltató alvállalkozókat (közreműködőket) is igénybe vesz, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató a közreműködőkkel saját belátása szerint jogosult megállapodni azok szolgáltatásainak feltételeiről és erről nem köteles semmilyen tájékoztatást adni a Páciens részére. 4. A Kezelési Terv megkötéséhez szükséges Páciens adatokat az Anamnézis Lap tartalmazza beleértve a Páciens egészségügyi adatait is. A Szolgáltató a fenti adatokat a szükséges mértékben kéri be a Pácienstől azzal, hogy jogosult egyes adatok megadásától belátása szerint eltekinteni, valamint szükség szerint a fentieken túl további adatokat is igényelni a Pácienstől. A Szolgáltató jogosult megbízni a Pácienstől kapott adatokban és a szolgáltatását ennek megfelelően nyújtani. Amennyiben a Páciens által megadott adat valótlannak, pontatlannak vagy egyéb módon félrevezetőnek vagy helytelennek bizonyul, akkor az ebből fakadó kár a Pácienst terheli, beleértve a Szolgáltató kárát is, és a Szolgáltatót ezzel összefüggésben kárfelelősség, kártérítés, és egyéb fizetési kötelezettség a Páciens felé nem terhelheti. A Páciens adataiban bekövetkezett bármely változást a Páciens köteles a Szolgáltató felé haladéktalanul írásban vagy e-mailben bejelenteni. A Páciens mulasztása esetén a Szolgáltató a Páciensről tárolt adatok alapján teljesíti a Páciensi jogviszonyból eredő kötelezettségeit. A bejelentés elmulasztásából eredő kárt a Páciens köteles viselni. A Szolgáltató a Páciens bejelentése alapján változtatja meg a Páciensről a rendszerében szereplő adatait.A Szolgáltató jogai
- A Szolgáltató jogosult a Kezelési Tervet, Egyedi szolgáltatási szerződést, ajánlatot módosítani, amennyiben a Megrendelő hiányosan vagy késedelmesen szolgáltat adatot, vagy azok módosítása orvosilag indokolt. A Szolgáltató köteles a Megrendelőt a módosításról tájékoztatni.
- A Szolgáltatónak joga van a kezelést megtagadni a Megrendelő elégtelen együttműködése, megváltozott egészségügyi vagy mentális állapota esetén, valamint, ha fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem tesz eleget. Ezekben az esetekben, a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.
IV. Garancia, felelősség
A Szolgáltató kizárólag a fog(szak)orvosai által, a HODENT Fogtechnikai és Fogászati Kft. Rendelőjében elvégzett fogászati kezelésekre és az általuk átadott fogművekre vállal garanciát a Páciens felé, az alábbi feltételek szerint és korlátozások mellett. A felelősség-korlátozásokat a Páciens kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi. A Szolgáltató hibás teljesítésből eredő helytállási kötelezettsége a szakma szabályainak be nem tartásából eredő hibákra terjed ki. A Szolgáltató kizárólag csak olyan kárért tartozik felelősséggel a tevékenységére irányadó felelősségbiztosítás szerint, amelyet a Szolgáltató és annak személyzete szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott, és amelyek kifejezetten és közvetlenül a fogászati szolgáltatás nyújtásával állnak összefüggésben. A fogászati kezelések végeredményét a Páciens általános egészségügyi állapota, valamint szájhigiénés szokásai is befolyásolják, melyekre a garancia nem terjed ki. A garancia az átadott fogpótlás, fogászati munka kijavítására, esetleg újbóli elkészítésére szól. A garancia nem vonatkozik az utazásra, szállásra, tartózkodásra, illetve az egyéb módon felmerülő (pl. munkából való kiesés) költségeire és más szakorvosi ellátás igénybevétele költségeinek megtérítésére, valamint a fogpótlás elvesztésére. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a gyökérkezelések kimenetelének sikerességéért, illetve a kezelések folyamán váratlanul szükségessé váló gyökérkezelések előfordulásáért. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a hidak és koronák előkészítése során, vagy azokat követően esetlegesen szükségessé váló gyökérkezelések előfordulásáért. (Esetenként előfordulhat ugyanis, hogy a kezelt fog a hidak és koronák számára történő előkészítés során traumát szenved, aminek következménye lehet a gyökérkezelés elvégzésének szükségessé válása.) A Szolgáltató ideiglenes hidak, ideiglenes koronák és ideiglenes fogpótlások vonatkozásában nem fogad el garanciális igényeket. Páciens tudomásul veszi, hogy a szervezet biológiai reagáló képességének függvényében (valamint az előre nem azonosítható kockázatoktól függően), a várható eredmény és a végleges gyógyulási idő az átlagostól eltérhet, mely eltérés miatt a Páciens semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel. A műtéti, illetőleg egyéb beavatkozások közismert kockázatain túl speciális panaszokat okozó elváltozások is keletkezhetnek a Páciens által kért beavatkozás következtében, amelyekért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik. Továbbá tekintettel arra, hogy a fogászati beavatkozások eredményének megítélése egyéntől függően rendkívül eltérő lehet, a Szolgáltató esztétikai jellegű reklamáció esetén nem vállal semmilyen anyagi vagy bármely egyéb felelősséget. A Szolgáltató nem vállal továbbá sem anyagi, sem bármi egyéb felelősséget a már átadott fogpótlások esztétikai okokból fellépő utólagos (átadás-átvételt követő) reklamációjáért. A Szolgáltató kizárólag esztétikai okokból fellépő reklamáció esetén kizárja a felelősségét kifejezetten (de nem kizárólag) a parodontológiai, dentoalveoláris sebészeti eredmények szubjektivitását tekintve, amennyiben a végeredmény szakmailag (orvosilag, anatómiailag) az előre tervezett eredménnyel járnak, azonban azt a páciens kizárólag esztétikai okokból elfogadni nem tudja. A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a költségekért és károkért, amelyek a Pácienst azért érik, mert a Szolgáltató vis maior esetén időszakosan nem tudja a szolgáltatását teljesíteni. A jelen ÁSZF szempontjából vis maiornak minősül a háború, természeti kár és a kezelőorvos vagy a Szolgáltató adott szolgáltatással kapcsolatos közreműködőjének bármely okból bekövetkező betegsége, halála, sztrájkja vagy időleges távolléte, valamint a rendelőt érintő közszolgáltatások szünetelése. A garanciális beavatkozás kizárólag a HODENT Kft. Rendelőjében történik. A szavatosság és jótállás során a kijavítás vagy kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori rendelője. A HODENT Fogászati Rendelő nem téríti meg egy másik fogászati rendelőben elvégzett garanciális beavatkozás ellenértékét.A garanciális igény bejelentésére a következő lehetőségek állnak a rendelkezésére:
- Személyesen 8380 Hévíz, Széchenyi u. 76.
- Telefonon keresztül a +36 83 340 717-es telefonszámon
- Elektronikus levél formájában az info@hodent.hu e-mail címen
A garancia időtartama
A Szolgáltató az alábbi maximális garanciális időtartamokat vállalja az egyes szolgáltatások esetén:- Esztétikus tömésre: 1 év garancia
- Betétekre (inlay, onlay): 1 év garancia
- Rögzített fogpótlások (koronák, hidak): 2 év garancia
- Kivehető fogpótlások, fogsorok: 1 év garancia
- Tejfogtömés: 3 hónap garancia
- Nobel Biocare implantátumra: 5 év (éves kontroll mellett)
- Bredent implantátumra: 3 év (éves kontroll mellett)
- Más fogászatokon behelyezett implantátumokon végzett bármilyen kezelés esetén nem vállalunk jótállást.
A garancia érvényességének feltételei és kizárása
A Szolgáltató által vállalt garancia kizárólag az alábbi feltételek maradéktalan teljesülése esetén érvényes:- Páciens a fogait megfelelően ápolja, a kezelőorvosa által ismertetett szájhigiéniás előírásokat folyamatosan betartja
- Páciens a kezelőorvosa által előírt ellenőrzéseken (6 havonta vagy évente) a Szolgáltató fogászati rendelőjében megjelenik
- Páciens legkésőbb 30 napon belül elvégezteti azokat az állapotfenntartó kezeléseket (pl.: fogkő-eltávolítás, protézis alábélelés), amelyeket kezelőorvosa javasol
- Páciens a fogpótlást a megadott módon tisztán tartja
- Páciens a fogpótlást rendeltetésszerűen használja, kizárólag fiziológiás rágóerőknek tegye ki, amelyek nem vezetnek a fogmű túlterhelődéséhez
- Páciens a fogművet nem teszi ki traumának, csont- és ínybetegségnek
- Páciens minden beavatkozást határidőre kifizet a Szolgáltató részére.
A Szolgáltató által vállalt garancia érvényét veszti, amennyiben:
- Páciens nem jelenik meg az előírt ellenőrzésen,
- Páciens nem megfelelő táplálkozás és egyéb rossz szokások miatti, a Páciens rágószerveit érintő problémák felmerülése esetén
- Páciensnek rövid időn belül nagyobb súlygyarapodás, illetve súlyvesztesége lesz,
- Páciensnél krónikus betegség áll fenn, melynek negatív hatása van a fogazat, valamint a fogpótlás állapotára (pl.: cukorbetegség, epilepszia, csontritkulás, daganatos megbetegedések, sugárkezelés- és kemoterápia utáni állapot),
- a kezelést követően kialakulnak, a kezelést megelőzően nem ismert allergiák, fogbetegségek és azok következményei,
- a fogpótlás vagy implantátum extrém igénybevételnek van kitéve (éjszakai fogcsikorgatás, fogszorítás) és ennek következtében károsodik a fogmű,
- a fogpótlást rendellenesen használja, és így a fogmű károsodik (pl. leejtett fogsor, sportsérülés),
- baleset miatt sérül a fogmű,
- a fogorvosa által javasolt éjszakai harapáslazító sínt nem készítteti el, illetve nem hordja – melynek következménye a túlzott fogsorszorításból adódó porcelán leplezés lepattanása,
- Páciens a Szolgáltató által javasolt kezelést és fogtechnikai munkát egy másik klinikán végezteti el
- Páciens a kezelés alatt vagy a kezelést követően, más szolgáltatótól vesz igénybe fogászati kezelést a Szolgáltató által kezelt területre
- porcelán héj esetén a héj megfeszítése által okozott károkra (nem rendeltetésszerű használat, vagy külső behatás),
- az implantáció nem történik meg a tervezett időn belül, (hosszú távú ideiglenes pótlás, amely az implantációt előkészítő pótlás),
- Páciens minőségi kifogását határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, a fogművet nem bocsájtja a Szolgáltató rendelkezésére.
- Megrendelő a Szolgáltató által javasolt kezeléseket nem vette igénybe vagy a panasza a be nem fejezett kezelési sorozat eredménye.
V. Panaszok kezelése
Szolgáltató célja, hogy valamennyi szolgáltatását megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. A Megrendelő vállalja, hogy a fogorvosi kezelésekkel és konzultációkkal kapcsolatos panaszaival/reklamációval először a HODENT Kft. Fogászati Rendelőjét keresi fel. A Megrendelő jogosult a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi ellátással, valamint a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban a Szolgáltatónál panaszt tenni. A Megrendelő jogosult panaszát személyesen és telefonon szóban, valamint hivatalos elektronikus elérhetőségen küldött levélben írásban is megtenni a következő elérhetőségeken:- Személyesen 8380 Hévíz, Széchenyi u. 76.
- Telefonon keresztül a +36 83 340 717-es telefonszámon
- Elektronikus levél formájában az info@hodent.hu e-mail címen





